Mystery shopping

Mystery shopping

Słowo kryzys jest używane teraz często jako wymówka dla wszystkich problemów firm oraz przedsiębiorstw. Szczególnie te prowadzące działalność usługową stawiają czoła ciężkim czasom. Jednak nie wszyscy współwłaściciele są gotowi wrzucać wszystkie problemy do jednego worka. Szukają dla nich rozwiązań, a przede wszystkim chcą poznać ich prawdziwe źródło. Wtedy także sięgają po badania sondażowe, a mystery client pojawia się obok nich w instytucji i dyskretnie testuje pracowników. Test ten odbywa się właśnie pod kątem jakości obsługi klienta. Przeprowadzono badania, z których jasno wynika, że utrata użytkownika jest spowodowana najczęściej złą jakością obsługi. Dodatkowo niezadowolona osoba może poinformuje o tym fakcie dość znaczną grupę znajomych. Nie jest to pewnie rezultat kuli śniegowej, lecz negatywny marketing szeptany jest w stanie zaszkodzić każdej firmie. Rosnąca rola mediów społecznościowych powoduje, że niezadowoleni przekazują negatywną informacje dużo dalej i szybciej niż jeszcze kilka lat temu. Tajemniczy klient pojawia się więc w korporacjach jeszcze częściej, a ludzie są do tego modelu testowania przyzwyczajeni i nie powoduje to u nich większego dyskomfortu, choć wciąż pojawiają się dyskusję nad etyczną oceną takiego badania. Mystery shopping to znakomita już w obecnej chwili metoda badawcza, pozwalająca ocenić standardy obsługi działające w danym podmiocie gospodarczym. Pozwala także ocenić stopień spełniania tych standardów przez pracowników, co w efekcie powinno się przełożyć na polepszenie lub utrzymanie jakości.


Ocena: 5/5 (1 głosów)  


Szczegóły wpisu:


Odwiedziny botów:
  • googlebot: 13 (ostatnio: 13.11.2018 20:51:16)
  • yahoo: 1 (ostatnio: 28.11.2014 14:28:57)

Podlinkuj wpis:
This entry was posted in Doradztwo od futura and tagged , . Bookmark the permalink.

Dodaj komentarz